FAQ


Här hittar du svar på de vanligaste frågorna om beställningar, leveranser, öppet köp och mer.

Om din fråga inte besvaras här kan du kontakta vår kundtjänst för mer information.

Alla frågor besvaras inom 48 timmar, info@lovetales.se.


Hur vet jag att mitt paket har kommit fram?

När din order har levererats till ditt utlämningsställe får du en SMS-avi eller en avi per e-post som du uppgett när du la din order. På aviseringen finns ett löpnummer och infromation om ombudet och dess öppettider.  

Kan jag ändra min order?

När du erhållit ditt order nr är ordern låst och går tyvärr inte att ändra. Däremot kan du hänvisa till att returnera/makulera en order och sedan lägga din order på nytt. Det gör du smidigast genom vår kundtjänst.

En produkt jag har köpt har gått sönder, vad gör jag?

Kontakta vår kundservice så hjälper vi dig. 

Skickar ni varor utomlands?

Just för tillfället är vi endast aktiva inom Sverige. Inom kort kommer vi lansera vår finska, danska och norska butik.

Jag har ångrat mig. Vad ska jag göra?

På Lovetales är det alltid 30 dagars öppet köp vid obruten förpackning.

Måste jag ha konto för att beställa?

Nej, du behöver inget konto för att beställa. Dock kan det vara värt att överväga då vi erbjuder våra medlemmar fantastiska erbjudanden.

Hur lång är leveranstiden?

Leveranstiden är normalt 2-4 arbetsdagar. Vintertid och storhelger kan förlänga leveranstiden. 

Kan jag makulera/stoppa min order?

Självklart kan du ångra ditt köp när du vill. Om du väljer att makulera din order går det bra att kontakta oss innan 17:00 vardagar. I annat fall kan vi inte hänvisa till något annat än ångerrätten. 

Är förpackningen diskret?


Ja, det finns inget som antyder på förpackningen att ditt paket kommer från Lovetales.se eller vad paketet innehåller. Referensbolaget på paketet är BMR Group AB. 

Vad gör jag om mitt kolli är fraktskadat vid leverans?

Om du mottagit ett kolli som är fraktskadat av posten eller DHL måste du kontakta vår kundtjänst. genom kundservice@lovetales.se och meddela oss skadan på ditt paket. 

Jag har returnerat en produkt, när får jag mina pengar?

Från det att vi mottagit din retur tar det 5-7 arbetsdagar innan pengarna finns på ditt konto. Har du valt att betala genom faktura så makulerar vi fakturan dagen då vi mottagit din retur. 

Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?

Om försändelsen inte hämtas ut inom 14 dagar skickas den tillbaka till Lovetales.se och betraktas som ej uthämtad leverans. Om försändelsen returneras till oss debiteras du en enskild faktura från Lovetales.se på 200 kr för frakt- och hanteringskostnader.

Kan jag betygsätta en produkt i butiken?

Har du handlat av oss och känner att du vill dela med dig av dina erfarenheter kring produkten så rekommenderar vi att du skriver en recension om produkten på vår sida.