Villkor


Fullständiga köpevillkor

Innehållsförteckning

§1. Allmänt


§2. Beställning

§3. Priser och avgifter

§4. Produkter och sortiment

§5. Betalning

§6. Fullgörande

§7. Leverans

§8. Ångerrätt och återköp

§9. Reklamation och garanti


§10. Returer

§11. Förbehåll

§12. Ansvarsbefrielse

§13. Personuppgifter och sekretess

§14. Övrigt



§1. Allmänt

Dessa köpvillkor (”Avtalet” nedan) är anpassade för försäljning på Internet (distanshandel). BMR Group AB (Organisationsnummer: 556999-9716) är den säljande parten. Den köpande parten benämns som ”Kunden” i detta avtal. Villkoren i Avtalet är anpassade för försäljning till privatpersoner som fyllt 18 år med hemvist i Sverige och vid försäljning av varor (”produkter” nedan). Hos oss kan du som kund enkelt göra en beställning på http://lovetales.se (”Webbplatsen” nedan).


Bestämmelserna i detta avtal är ej tillämpliga för avtal om köp som ingåtts före den 13:e juni 2014. För att öka tydligheten finns en datummärkning i sidhuvudet. Om villkoren i Avtalet har ändras anges även ett slutdatum. Om slutdatum anges gäller Avtalet till och med kl. 00:00 det datum som Avtalet upphört att gälla. Du som kund får möjlighet att acceptera dessa villkor i samband med din beställning.


Avtalet är ej tillämpligt för följande sortiment: Ej i lager.


Villkor eller delar därav i detta Avtal som avviker från tvingande lagstiftning är utan verkan i den mån avvikelsen inte är till förmån för kunden. Denna bestämmelse gäller endast om kunden är privatperson och att köpet avser privat konsumtion.


§2. Beställning

Hos BMR Group AB beställer du produkter enkelt och bekvämt. Vi erbjuder säkra betalningsalternativ och trygga leveranser. BMR Group AB tar emot din beställning när du klickar på knappen ”Slutför Köp” i kassan (steg 2 av 2). Genom att klicka på knappen ”Slutför Köp” accepterar du som kund även betalningsansvar för din beställning. När BMR Group AB har mottagit din beställning får du e-postmeddelandet ”Tack för ditt köp” till den e-postadress som du angav när du beställde. Vi ger också dig som kund möjligheten att göra en snabb beställning genom vår gästkassa utan att behöva logga in på http://lovetales.se. När du klickar på knappen ”Slutför Köp” sluts detta Avtal.


Handla tryggt med rätt att ändra din beställning

Om du skulle ändra dig har du också möjlighet att ändra din beställning. För ändring av beställning ska du kontakta oss via e-post på: kundservice@lovetales.se. Ändring av beställning måste meddelas innan beställning packas (effektueras).


Handla tryggt med rätt till avbeställning

Om du ångrar dig erbjuder vi dig att avbeställa lagd beställning. För att göra en avbeställning ska du kontakta oss via e-post på: kundservice@lovetales.se.


§3. Priser och avgifter

Priser anges i svenska kronor (SEK) inklusive mervärdesskatt (moms) enligt gällande skattestats. Moms för momspliktiga produkter debiteras med 25%. Avgifter för frakt kan tillkomma vid varje beställning, se §7. Leverans i Avtalet för mer information.


Avgift för outhämtad försändelse

Om du som kund inte skulle hämta ut din beställning på det sätt som avtalats debiterar vi en avgift om 200 kronor inklusive moms. Avgiften är nödvändig för att vi ska kunna täcka frakt- och hanteringskostnader som uppkommer. Notera att om du inte tar emot eller hämta ut en försändelse räknas det inte som att du har meddelat att du ångrat ditt köp. För mer information se §8. Ångerrätt och återköp nedan.


Erbjudanden

Erbjudanden och kampanjer som marknadsförs på webbplatsen gäller så långt lagret räcker om inga andra villkor redovisas i anslutning till erbjudandet.


§4. Produkter och sortiment

Alla produkter som erbjuds på webbplatsen är anpassade för bruk på den svenska marknaden. Det innebär bland annat att produkterna uppfyller svenska miljökrav och säkerhetsföreskrifter. Normalt medföljer bruksanvisning på svenska om det krävs för produktens användande. Eventuella tekniska specifikationer, särskilda krav på tillbehörsutrustning samt information om begränsningar och plomberingar framgår på respektive produktsida i den mån det är skäligt eller följer av lag.


§5. Betalning

BMR Group AB använder Klarna (Klarna AB, organisationsnummer 556737-0431) som mellanhand för hantering av betalningar. Fakturabetalning är förvalt betalningsalternativ, du kan även välja delbetalning med Klarna konto, Klarna kortbetalning (VISA & Mastercard) samt Klarna direktbetalning via din bank. Villkor och information om Klarnas tjänster hittar du här.


Fakturabetalning

När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.


-Få alltid hem varan innan du betalar

-Betalningstid – alltid 14 dagar.


-Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter

-Ladda ner dina fakturor från klarna.se

-Möjlighet till delbetalning


Faktura betalning är kostnadsfri, om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 60,00 kr samt dröjsmålsränta om 25,00% plus gällande referensränta. Sker ingen betalning därefter kan fordran därefter komma att överlämnas för inkassohantering där ytterligare inkassokostnader kan tillkomma. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.


Delbetalning

Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.


-Få alltid hem varan innan du betalar

-Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet

-Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter

-Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura

-Handla nu – betala i slutet av nästkommande månad

-En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp

-Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång


Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post. Allmänna villkor hittar du här. Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation hittar du här.


Kortbetalning

Med Klarna kortbetalning kan du betala med VISA eller Mastercard, kortet debiteras i samband med order. Klarna hanterar kortuppgifterna och är auktoriserad med PCI DSS certifiering för att garantera att kundens kortuppgifter överförs och lagras säkert i krypterad form.


Direktbetalning (Bank)

Med Klarna direktbetalning kan du betala direkt från ditt bankkonto. Klarna överför och skyddar dina uppgifter på ett säkert sätt i krypterad form i kommunikationen med banken. Vid direktbetalning måste du som kund kunna logga in och identifiera dig på din bank. När du genomfört inloggningen och godkänt köpet hos din bank är betalningen klar.


Betalning med PayPal konto

Betala snabbare och säkrare genom att använda PayPal. Du kan välja att finansiera din betalning från ditt PayPal-saldo eller via ett betal- eller kreditkort kopplat till ditt PayPal-konto. För mer information gå till www.paypal.se


§6. Fullgörande

BMR Group AB påbörjar fullgörande av detta avtal när du klickat på knappen ”Slutför Köp” i kassan. BMR Group AB har fullgjort sin del av detta avtal när du fått fullständig leverans av beställda produkter i din besittning. Du som kund har fullgjort din del av detta avtal när du erlagt fullgod betalning och mottagit leverans av beställda produkter på det sätt som avtalats.


§7. Leverans

Produkter levereras direkt till den adress du uppgivit vid beställning, alternativt via ombud i samarbete med våra logistikpartners. BMR Group AB skickar beställningar under helgfria vardagar.

Lagerstatusen anger om produkten finns i lager vid beställningstillfället. Generella leveranstider anges nedan, om beställningen omfattar produkter med olika leveransstatus kommer ordern dellevereras.


Fraktkostnad

Normalt tillkommer en fraktkostnad om 42 kr inklusive moms vid varje beställning och framgår i kassan.

Fraktfritt vid beställning över 200 kr
BMR Group AB erbjuder fraktfri leverans om värdet på beställda produkter överstiger 200 kr inklusive moms. 


Leveranstid

Om de leveranstider som anges nedan inte är tillämpliga för ett köp och om en leveranstid inte särskilt avtalats utanför detta avtal förbinder sig BMR Group AB att fullgöra leverans utan onödigt dröjsmål, dock senast inom 30 dagar från avtalets ingående. I det fall kunden ska betala i förskott förbehåller sig BMR Group AB rätten att invänta betalning innan leverans påbörjas.


Express leverans

Om du vill ha ditt packet levererat inom 1-2 dagar tillkommer en kostnad på 100-200 kr ink.moms. 

Varubrev i samarbete med Posten (Standardfrakt)

Varubrev levereras inom 2-4 helgfria vardagar räknat från dagen då beställningen skickats från BMR Group ABs lager. I det fall försändelsen inte går att leverera genom din brevlåda blir du aviserad och kan då hämta försändelsen enligt instruktioner som framgår av avin. Om du valt SMS avisering blir du aviserad när försändelsen kan hämtas ut hos ombudet. Aviserad försändelse som skickats som Varubrev skall h��mtas ut inom 14 dagar. Outhämtade försändelser återsänds till BMR Group AB, du som kund blir då debiterad en återhämtningsavgift om 200 kr inklusive moms. Varubrev är ett spårbart fraktalternativ.

Du blir aviserad när du kan hämta ut paketet hos ditt ombud. Om du valt SMS avisering blir du aviserad när försändelsen kan hämtas ut hos ombudet. Paket skall hämtas ut inom 14 dagar från aviseringsdatum. Outhämtade försändelser återsänds till BMR Group AB, du som kund blir då debiterad en återhämtningsavgift om 200 kr inklusive moms. Paket är ett spårbart fraktalternativ.



Leveransförsening

Uppstår en leveransförsening som är av väsentlig betydelse för dig som kund har du rätt att häva detta avtal utan kostnad eller om BMR Group AB inte kan tillgodose en leveranstid som är avgörande för att kunden ska ingå avtalet och kunden har meddelat detta innan avtalets ingående. I det fall köpet avsett en produkt som ska anpassas, tillverkas eller särskilt anskaffas efter kundens önskemål och BMR Group AB inte kan återta produkten utan väsentlig förlust har kunden endast rätt att häva köpet om syftet med köpet är väsentligen förfelat genom dröjsmålet och BMR Group AB insåg eller borde ha insett detta.


Transportrisk

Risken för försändelse övergår på dig som kund när den har avlämnats till dig. Det innebär att BMR Group AB står transportrisken tills försändelsen har nått dig.


§8. Ångerrätt och återköp

Ångerrätt

Kunder som ingår detta avtal i egenskap av privatperson har rätt att frånträda avtalet i enlighet med lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Ångerrätten är ej tillämplig för kunder som ingått detta avtal i egenskap av näringsidkare. Ångerrätten gäller i 14 dagar (ångerfristen), tiden räknas från den dag då du som kund har mottagit leverans. Ångerrätten ger kunden rätt att undersöka varorna och återsända dem i det fall kunden ångrar sitt köp. När kunden ångrat sitt köp har denne rätt att återfå vad denne har betalt under förutsättning att kunden inte har använt produkterna i en större omfattning än vad som krävs för att kunna undersöka dem. Vid nyttjande av ångerrätten ska kunden meddela BMR Group AB och sedan returnera samtliga produkter som beställningen omfattar till BMR Group AB utan onödigt dröjsmål, dock senast inom 14 dagar. Om den förbetalda returfaktsedeln används vid retur av står BMR Group AB för returfrakten. I det fall kunden väljer annat returförfarande får kunden själv bekosta returfrakten.


När kunden lämnat meddelande om att denne nyttjar sin ångerrätt kommer BMR Group AB genomföra återbetalning utan onödigt dröjsmål, dock senast inom 14 dagar förutsatt att BMR Group AB mottagit de produkter kunden återsänt alternativt om kunden lämnat bevis för återsändande. Återbetalning sker med samma betalningsmedel som kunden använt i den mån det är tekniskt möjligt. Eventuella värdeminskningsavdrag samt avdrag för frakt om kunden valt annat alternativ än standardfrakt kan komma att göras på återbetalningen. I det fall har beställning gjorts mot faktura som ännu inte betalats kommer fakturan makuleras. Skulle du som kund återlämna färre produkter än vad beställningen omfattar återbetalas endast varuvärdet för de produkter som du återlämnar.


Värdeminskningsavdrag vid nyttjade av ångerrätt

Om kunden har hanterat produkterna mer än vad som är nödvändigt för att undersöka dessa och hanteringen orsakat att produkterna minskat i värde. Som exempel kan produkternas värde minska genom slitage. I dessa fall är kunden ersättningsskyldig mot BMR Group AB för skälig värdeminskning. En marknadsmässig bedömning av den faktiska värdeminskningen görs av BMR Group AB i varje enskilt fall. Nedan angivna avdragsnivåer utgör endast exempel på de beräkningsgrunder som tillämpas vid uträkningen av värdeminskningen. BMR Group ABs bedömning görs alltid utifrån ett helhetsperspektiv. Alla intim produkter som används mot kön eller i kön räknas som Nivå 5.


Nivå 1. – Om produkten uppvisar en mindre förslitning eller försämring, såsom en mindre repa:
30 % i värdeminskningsavdrag.


Nivå 2. -Om produkten uppvisar en märkbar förslitning eller försämring, såsom tydlig repa eller skada:
50 % i värdeminskningsavdrag.


Nivå 3. -Om produkten uppvisar skador på produkten som påverkar produktens funktion:
70 % i värdeminskningsavdrag.


Nivå 4. -Om produkten uppvisar kraftiga skador på produkten och/eller kraftig förslitning eller försämring av produkten:
90 % i värdeminskningsavdrag.


Nivå 5. -Om produkten är i ett sådant skick att den bedöms vara osäljbar eller att en reparation inte är ekonomiskt försvarbar:
100 % i värdeminskningsavdrag.


Skador på produktemballaget

I det fall produktemballaget saknas eller uppvisar sådana skador att det inte kan återanvändas:
10 % i värdeminskningsavdrag.


Vissa produkter är undantagna från ångerrätten med stöd i lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler:

- Förseglade hygienartiklar som riskerar på grund av hälso- eller hygienskäl och där kunden brutit förseglingen.

Förfarande vid ångerrätt

Använd kontaktuppgifterna nedan för att meddela BMR Group AB om att du önskar ångra köpet. Följande formulär kan också användas som mall för meddelade om ångerrätt. Klicka här för att komma till formulär på Konsumentverkets webbplats.


Kontaktinformation

BMR Group AB


Råsundavägen 158

16936 Solna

E-post: kundservice@lovetales.se

Telefon: 010-1640000.

60 dagars öppet köp – Fri returfrakt!

Öppet köp erbjuds i 60 dagar från det att produkten levererats till dig. Under den period då öppet köp gäller, återköper BMR Group AB produkter till det värde som kunden du betalt för produkterna och står även för returfrakten. Kostnad för annan utförd tjänst ersätts ej av BMR Group AB.


Följande villkor gäller för öppet köp:

-Produkten skall vara oanvänd och i oskadat skick.

-Originalförpackningen skall vara i oskadat skick.


Nyttjande av Öppet köp

För att nyttja öppet köp, vänligen kontakta oss via e-post på: kundservice@lovetales.se eller på telefon på: 010-1640000.

60 dagars bytesrätt – Fri returfrakt!

Du har rätt att byta produkt under 60 dagar från det att produkten levererats till dig. Vid byte får du värdet på de produkter du lämnar tillbaka i tillgodohavande hos BMR Group AB. Kostnader som du haft för frakt eller annan utförd tjänst ersätts ej i samband med utövande av bytesrätten. Tillgodohavande för produkter som återköpts avräknas mot värdet på de produkter som du beställer i samband med utövande av bytesrätten. Skulle värdet på de produkter som du beställt överstiga ditt tillgodohavande måste du betala mellanskillnaden till BMR Group AB. I det fall värdet på de produkter som återköps överstiger värdet på de produkter som beställs i samband med bytet kan du använda mellanskillnaden som tillgodohavande vid nästa köp hos BMR Group AB. Vid byte erbjuder även BMR Group AB fri returfrakt.


Följande villkor gäller vid byte:


-Produkten skall vara oanvänd och i oskadat skick.

-Originalförpackningen skall vara i oskadat skick.


Nyttjande av bytesrätten

För att byta produkter, vänligen kontakta oss via e-post på: kundservice@lovetales.se eller på telefon: på 010-1640000.


Retur av produkter

Se §10. Returer nedan för information om returförfarande vid retur av produkter.


§9. Reklamation och garanti

Reklamationsrätt

Kund som köpt en produkt i egenskap av privatperson har rätt att reklamera produkten om den är felaktig enligt konsumentköplagen (1990:932) jämte konsumenttjänstlagen (1985:716). Reklamationsrätten täcker ursprungsfel och gäller i 3 år från det att kunden fått produkten i sin besittning. Reklamationsrätten täcker även fel som uppstått under transport av produkten till kunden. (se Reklamation av transportskada nedan). En produkt som avviker från vad som har avtalats mellan kunden och BMR Group AB eller på annat sätt uppvisar fel kan också anses som felaktig. Fel som uppstått på grund av skada som kunden har orsakat räknas inte som ursprungsfel.



Om kunden reklamerar en felaktig produkt efter 6 månader från det att kunden fått produkten i sin besittning har kunden även ansvaret för att påvisa att felet i produkten var ursprungligt. BMR Group AB rekommenderar därför alltid att undersöka produkter när de levereras och påtala eventuella fel så snart som det upptäckts. Vid reklamation av felaktig produkt har du som kund i första hand rätt att få felet avhjälpt, alternativt en felfri produkt. I vissa fall har du även rätt att häva avtalet och återfå vad du betalt. Vid godkänd reklamation skall kunden hållas skadelös för eventuella kostnader som uppstår på grund reklamationen. Som exempel skall kostnader för att returnera en felaktig produkt ersättas av BMR Group AB. Notera att du som kund i största möjliga mån skall minimera eventuella kostnader som uppstår i det fall en produkt visar sig vara felaktig. Vid reklamation skall vardera part utan onödigt dröjsmål återlämna vad denne tagit emot, i det fall BMR Group AB skall företa omleverans har kunden rätt att behålla den felaktiga produkten i sin besittning tills det att denne mottagit leverans av felfri produkt.


Kontaktuppgifter vid reklamationsärenden

E-post: kundservice@lovetales.se eller telefon: 0101640000.


Handla tryggt med garanti

Vissa produkter omfattas av garanti utöver reklamationsvillkoren i dessa köpvillkor. Läs mer om våra garantivillkor här.


Retur vid reklamation eller garantiärende

För att returnera felaktiga produkter eller material, vänligen se §10. Returer.



§10. Returer

Vid retur av produkter eller material till BMR Group AB skall produkterna emballeras på sådant sätt att de är skyddade vid transport. BMR Group AB rekommenderar därför att du alltid förpackar produkter på samma sätt och med samma emballage som när produkterna levererades till dig. I det fall du förpackat eller emballerat produkter på undermåligt sätt och produkten tar skada under transporten till BMR Group AB bär du som kund också ansvaret för skadan.


Vid återsändande av produkter till BMR Group AB är du ansvarig för att produkterna når BMR Group AB i oskadat skick. BMR Group AB rekommenderar att kunden använder spårbar försändelse vid retur.

Returadress:

BMR Group AB

Råsundavägen 158

16936 Solna

Sverige


Gratis retur med förbetald returfraktsedel


För att returnera produkter med den förbetalda returfraktsedeln skall du kontakta BMR Group AB. Nyttjande av returfraktsedeln är gratis för dig som kund så att du tryggt och enkelt skall kunna returnera produkter.



Återbetalningar

BMR Group AB återbetalar pengarna utan onödigt dröjsmål vid nyttjande av ångerrätten och öppet köp eller om återbetalning har beslutats i ett reklamationsärende.


§11. Förbehåll

Ansvarsförbehåll

BMR Group AB skall anses befriad från alla förpliktelser enligt detta avtal om ansvar annars skulle ha uppstått på grund av händelse som ligger utanför detta avtal, BMR Group ABs verksamhet eller vad som annars följer av tvingande lag.


§12. Ansvarsbefrielse

Force Majeure

I händelse av myndighets åtgärd eller underlåtenhet, ny lagstiftning, arbetsrättslig konflikt, krig eller krigsfara, större störning av allmän ordning, sabotage, extrema väderförhållanden, brand, explosion, naturkatastrof, olyckshändelse eller annan omständighet utanför BMR Group ABs kontroll och som BMR Group AB inte skäligen kunnat övervinna eller förutse skall BMR Group AB ha rätt att frånträda sina skyldigheter i detta Avtal. Vid sådan händelse skall BMR Group AB ej stå skadeståndsskyldig vid skada som kunden haft.


Reservation för prisfluktuationer eller andra handelshinder

Vid prisfluktuationer eller andra handelshinder, såsom brist på nödvändig komponent, där BMR Group AB inte skäligen kan hållas vid sina förpliktelser enligt detta avtal har BMR Group AB rätt att häva avtalet. Vid sådan händelse har kunden inte rätt till skadestånd eller annan kompensation från BMR Group AB.


Reservation för leveransförsening utanför BMR Group ABs kontroll.

Uppstår det en leveransförsening som beror på händelse utanför BMR Group ABs kontroll, skall inte BMR Group AB anses ansvarig för skada som beror på sådan leveransförsening. Vid sådan händelse har kunden inte rätt till skadestånd eller annan kompensation från BMR Group AB såvida inte annat särskilt avtalats mellan BMR Group AB och kunden eller bestämmelse som följer av tvingande lag.


§13. Personuppgifter och sekretess

Uppgifter såsom personuppgifter eller annan uppgift eller del av handling som kunden lämnar till BMR Group AB kommer att att lagras och behandas digitalt. BMR Group AB ansvarar för att uppgifterna lagras och behandlas i enighet med personuppgiftslagen. Kundens uppgifter kommer att användas av BMR Group AB för att möjliggöra och säkerställa fullgörande av Avtalet/köpet.
BMR Group AB kommer inte att dela några personuppgifter vidare med andra parter, våra kunders personuppgifter förvaras säkert i databas som tillhandahålls av BMR Group AB fram tills att avtalet genomförts.


Personuppgiftsansvarig:
BMR Group AB (Org. 556999-9716)
Råsundavägen 158, 16936 Solna


Kunduppgifter som lagras:

-Namn

-Adress

-E-postadress

-Telefonnummer



Registerutdrag:

Om du som kund ingått detta avtal i egenskap av privatperson har du rätt att en gång per år kostnadsfritt begära ut ett registerutdrag. Ett registerutdrag anger vilken information som finns sparad om dig. Du begär detta genom att skicka en undertecknad begäran till ovanstående postadress. Om de uppgifter vi har om dig är felaktiga, ofullständiga eller missvisande, korrigerar vi såklart dessa.


Avregistering av kunduppgifter:

Du som kund kan vid skriftlig och undertecknad begäran få dina kunduppgifter hos BMR Group AB raderade, med förbehåll för sådana uppgifter som krävs för att BMR Group AB skall kunna upprätthålla god redovisnings- och bokföringssed.


§14. Övrigt

Polisanmälan

BMR Group AB polisanmäler rutinmässigt alla bedrägerier, bedrägeriförsök samt misskynnesbeställningar.

Diskrepans mellan olika publikationer

Om det föreligger skillnader mellan olika publikationer, skall de uppgifter som har publicerats senast anses ha företräde. Detta gäller dock ej uppgifter som är uppenbart felaktiga eller missvisande vid en jämförelse mellan de olika publikationerna.

Immaterialrätt, logotyper och varumärken
Allt material som publiceras på webbplatsen, inklusive programvara, logotyper, ljudfiler, varumärken samt text & bild är immaterialrättsligt skyddat. Skyddet innebär att materialet inte får användas utan rättighetsinnehavarens tillåtelse, materialet får inte heller kopieras eller på annat sätt överföras till tredje part utan BMR Group AB uttryckliga tillstånd. Eventuella överträdelser beivras.


Informationens syfte

All information på webbplatsen, oavsett format, publiceras uteslutande i informativt syfte för att besökare skall kunna använda sig av webbplatsen. BMR Group AB ansvarar således ej för de följder eller skador som kan uppstå om denna information används i något annat syfte än det ovan angivna.


Cookies

Cookies, ”kakor”, är små filer som sparas ner på besökarens dator när denne besöker en hemsida. På webbplatsen används följande typer av cookiefiler:


Session cookies: ”Sessionskakor” sparas bara temporärt på besökarens dator för att denna ska kunna använda på hemsidan problemfritt. När besökaren stänger ner sin webbläsare raderas också sparande session cookies.

Persistent cookies: ”Permanenta kakor” sparas på besökarens dator och är bestående. Persistent cookies används bland annat för att identifiera en återkommande besökare och ibland även som underlag till statistikprogram.


Opt-in: På webbplatsen har du som besökare alltid rätten att så fort som du besöker vår hemsida välja om du vill att cookies ska kunna sparas ner på din dator. Väljer du att inte tacka ja till detta, kommer inga permanenta kakor att lagras på din dator, men detta kan leda till att vår hemsida inte fungerar optimalt när du besöker den.